Skip to main content

Searching the Future!

Why Google is a phenomenon. Why Yahoo, MSN and others are actively spending billions and sweating out to improve their search engines.

Because, searching will drive the future. Let me tell why I think so.

Information revolution? Gone. Information overload. That's also over. Information burial is happening, now. You are choked to death by information.

Imagine the World Wide Web as a thick, dark jungle. No one knows how big the forest is. You are provided with only a small torch to find a way. Obviously, you will want to a better torch, with more power, more coverage.

Got the analogy? Search Engines will be like torch. Whoever can throw more light to show you the "Right Path" will win the competition.

There will be a day, when you will search your car keys in Google.

Feeling Lucky? May be!


Comments

Popular posts from this blog

Flickr Hacks:5 Tips get into "Flickr Explore" page!

As you know, Flickr uses an algorithm to choose the best 500 photos every day and post them on Flickr Explore page. This mesmerizing collection is done auto' magic 'ally by an "interestingness algorithm" which rates each photo how good it is. It does by considering lot of factors such as who views, who comments and who favourites a photo. It is not most views, most favourites or most comments. Here's what Flickr says: "There are lots of things that make a photo 'interesting' (or not) in the Flickr. Where the clickthroughs are coming from; who comments on it and when; who marks it as a favorite; its tags and many more things which are constantly changing. Interestingness changes over time, as more and more fantastic photos and stories are added to Flickr." As I tried to crack down this interestingness puzzle, I figured out certain shortcuts by which you can get to the Flickr Explore page. Get this basics straight . Favourites matter m

அவர்களும், நானும்!

அவர்கள்: “என்னங்க... உங்க வீட்டு டிவி ரொம்ப சிறுசா இருக்கு?” நான்: எங்க வீட்ல பெருசா இருக்கிற 170 இன்ச் புத்தக அலமாரி-யை கவனிச்சீங்களா? அவர்கள்: “XYZ (Private School) பள்ளிக்கூடந்தான் (or ABC டீச்சர்தான்) பெஸ்ட் , என் பொண்ணு அங்கதான் படிக்கிறா..நீங்களும் உங்க பையன அங்க சேத்துடுங்களேன்” நான்: ஸ்கூல் பீஸ் கட்டறீங்கன்னா, இப்பவே நாங்க ரெடி!  அவர்கள்: “கார் வேற பழசாயிடுச்சு, வேற வாங்கிடுங்களேன்..” நான்: நீங்க எப்ப அனுமதி கொடுப்பீங்கன்னுதான், பணப்பையோட காத்துக்கிட்டிருந்தோம், தோ கிளம்பிட்டோம்! அவர்கள்: “வாங்கறதுதான் வாங்கறீங்க..புது காராவே வாங்கிடுங்களேன்...”  நான்: நீங்களே ஒண்ணு வாங்கி கொடுத்துடுங்களேன், நன்றியோடு வாங்கிக்கிறோம். கேஷா... கார்டா... ப்ரோ? அவர்கள்: "வெயிட் குறைக்கிறதெல்லாம் பெரிய மேட்டரே இல்ல ப்ரோ...டெய்லி வெறும் வயித்தில 'ஹாட் வாட்டர் + லெமன் ஜூஸ்' 45 நாள் விடாம குடிங்க.. வேற ஒண்ணும் செய்ய தேவையில்லை...சூப்பர்-ஆ ஸ்லிம் ஆயிடுவீங்க" நான்: வெயிட் குறைக்கிறதுக்கு டிப்ஸ் கேட்டனா நான்...? நான்: “உங்க பையனுக்குத் தமிழ் படிக்க சொல்லிக்

60 Most Creative Print Ads (Pictures with Copywriting)

Get to the point Scholz & Friends, Berlin for N24 Komatsu Call the experts for any building challenge Jung von Matt, Hamburg, to promote a short story competition. Lego - won the Grand Prix at Cannes 2006. Imagine... McCann Erickson for Maggi. If only women spent less time cooking. LG&F for Bold, the Belgian Association for Obese Patients Encourage your children to do more sport. HP Australia Recycle computers and printers! DODGE Grab life by the horns For things with an eye for Assembly Tamiya Assembly Toys Threebond super glue: Cup Quick dry. Barb's Harley Davidson Motor Cycles: License Available in "Fast," Balls out" and "License and registration please." Blues Line: Portrait A new face for your hair. O2: Pay & Go African Cafe: Dinner The Africa Café is a restaurant situated in the heart of Cape Town, South Africa. Colgate Dental Floss: Pig Colgate Dental Floss. Absolutly flawless. Slice Woman&